https://www.yamaha-motor.eu/eu/en/motorcycles/supersport/pdp/r9-2025/
R9 juures on kasutatud end tõestanud võidusõidutehnoloogiat koos tunnustuse osaliseks saanud kolmesilindrilise mootori platvormiga, mis on Yamaha kaubamärki viimase kümnendi jooksul revolutsiooniliselt muutnud. Selle tuntud suure pöördemomendiga jõuallika ja Yamahale omase võidusõidulikult täpse juhitavuse kooslus loob suurepäraselt tasakaalustatud Supersporti mudeli, mis väärib R-seeria kõrgtasemelist staatust.
Säilitades paljud MotoGP-st inspireeritud disainifunktsioonid, mis on saanud omaseks Yamaha Supersporti mudelitele, vastab R9 oma arendustehnoloogiatega uuele põlvkonnale seatud ootustele ning samal ajal garanteerivad R1 taseme vedrustus ja Brembo esipidurid täpse juhitavuse ja manööverdusvõime, mille poolest Yamaha Supersporti seeria tuntud on.
890cc CP3 vedelikjahutusega 4-taktiline 3-silindriline mootor
R9 töötab Yamaha auhinnatud 890 cm³ CP3 kolmesilindrilise sissepritsega mootoriga, millel on vedelikjahutus, kaks ülanukkvõlli (DOHC) ja 4 klappi silindri kohta. Kolvi läbimõõt ja käik 78 mm x 62 mm ja 11,5: surveaste tagab nii suurepärase pöördemomendi kui ka rohke võimsuse, mis kombineerituna Yamaha Chip Controlled Throttle (YCCT) pakutava peene juhtimisega pakub optimaalset jõudlust nii rajal kui ka maanteel. Lõppülekande suhe, süüte ajastus ja kütusekulu kaardistus on kõik optimeeritud, et saavutada Supersporti tasemele vastav jõudlus.
Kergeim alumiiniumist Deltabox raam Yamaha Supersporti mudelil
Spetsiaalselt R9 jaoks välja töötatud gravitatsioonvalatud alumiiniumist Deltabox-stiilis raami jäikus on häälestatud sportlikuks jõudluseks nii madalal kui ka suurel koormusel. Raami kaal 9,7 kg teeb sellest kõige kergema raami, mida on kunagi kasutatud Yamaha Supersport mudeli jaoks. Kerge šassii tähendab, et R9 kaal koos vedelikega on vaid 195 kg, mis tagab optimaalse võimsuse ja kaalu suhte.
Jõuline aerodünaamiline kere koos surujõu tiibadega
R9 on üks tõhusaima aerodünaamikaga Yamaha mootorrattaid ning seda tänu eesmise katte disainile, mis on välja töötatud põhjalike tuuletunneli katsetuste abil. Tulede all olevad surujõu tiivad vähendavad esiosa õhkutõusmist ja parandavad kontakti teega. Ainuüksi tiivad vähendavad esiratta õhkutõusmist sirgel lõigul 6–7% ning koos M-kanali all oleva esispoileriga suureneb see efekt kurvides umbes 10%-ni.
Brembo eesmine peasilinder ja Stylema pidurisadulad on ühendatud 320 mm piduriketastega
R9-l on võidusõiduks valmistatud Brembo Stylema monoblokk-pidurisadulad, mis on kerged, jäigad ja loodud pidurdamisel parema juhitavuse ja stabiilsuse tagamiseks. Roostevabast terasvõrgust pidurivoolikud ja suured 320 mm esikettad pakuvad suurepärast pidurdamise ühtlust ja kontrolltunnet, eriti järsu pidurdamise korral. Brembo radiaalsel peasilindril on kolb, mis liigub piduriheebliga paralleelses suunas, avaldades survet lineaarselt, mille tulemuseks on täiustatud kontrolltunne.
Uue põlvkonna KYB täielikult reguleeritav vedrustus
Uus 43 mm KYB ümberpööratud esihark on täielikult ümber kujundatud ja sellel on nüüd individuaalsed regulaatorid vasaku ja parema amortisaatori tagasilöögi ja surve summutamiseks. Igaüht neist saab eraldi reguleerida, parempoolse toruga tagasipõrke summutamiseks ja vasakpoolsega kokkusurumiseks nii suurel kui ka väikesel kiirusel. Tagavedrustuse amortisaatorit saab reguleerida vastavalt amordi eelpingutusele, tagasivoolu summutusele, kokkusurumise summutusele ja kõrgusele. Uus konstruktsioon aitab kaasa väga täpsele summutamisele, pakkudes paremat tagasisidet rajalt või teepinnalt.
Yamaha sõidujuhtimine kohandatavate sätetega
Kolm eelseadistatud integreeritud sõidurežiimi „Sport“, „Street“ ja „Rain“, millel on erinevad tehaseseaded, mis sobivad kasutamiseks mitmesugustes tingimustes, on täiendatud kahe kohandatava režiimi ja nelja TRACK-režiimi eelseadistamise võimalusega.
Kallutamistundlikud sõiduabi süsteemid, sealhulgas veojõukontroll, libisemiskontroll ja pidurdusjõukontroll
Otse R1 elektroonilistest süsteemidest välja töötatud R9 kõrgtehnoloogiline kuueteljeline IMU mõõdab pidevalt kiirendust edasi-tagasi, üles-alla ja vasakule-paremale suunas ning samuti nurkkiirust masina kaldenurgas ja pöördesuundades. IMU on võimeline saatma andmeid reaalajas ECU-sse, mis juhib elektroonilisi sõiduabi süsteeme, sealhulgas kallutamistundlikku veojõukontrolli (TC), libisemiskontrolli (SCS) ja pidurduskontrolli (BC).
Toiterežiimid, paigaltvõtukontroll ja tõstekontroll
Mootori sportliku sõidustiili omaduste reguleerimiseks on saadaval neli erinevat võimsusrežiimi. (PWR) ning tõstekontroll (LIF) vähendavad esiratta ülestõusmist kiirendamisel ja muudavad selle sujuvamaks. Rallistiilis paigaltvõtukontroll (LC) võimaldab sõitjal paigalt startida võimalikult kiiresti ja tõhusamalt ning on ideaalne võistlusrajale.
Mootoripiduri juhtimine ja tagalibisemise regulaator
Mootori pidurdamise taset saab muuta kahe EBM-i seadistusega, valik 1 pakub kõrgemat mootoripiduri taset ja valik 2 vähendab mootoriga pidurdamise mõju kui sõitja gaasihooba maha keerab. Kui tagaratas lukustub liigse mootoriga pidurdamise tõttu, juhib tagalibisemise regulaator (BSR) mootori pöördemomenti, et pakkuda liikumissujuvust ja stabiilsust. See süsteem abistab vähese pinnasehaardumisega olukordades.
5-tolline TFT-ekraan koos täieliku ühenduvusega
R9 täisvärvilist 5-tollist TFT-ekraani saab kohandada nelja valitava kujunduse vahel, samas kui rajarežiim kuvab teavet, mis on oluline ainult rajal sõitmisel, sealhulgas ringitaimerit. Ekraani saab ühendada nutitelefoniga Yamaha MyRide rakenduse kaudu, mis võimaldab armatuurlaual kuvada telefonikõnesid, sõnumeid ja muud teavet.
Võidusõiduvarustus, klamberkinnitusega juhtraua pidemed ja kolmanda põlvkonna QSS
R9-l on võidusõiduvarustus, mis tagab Yamaha Supersporti mudeli ootuspärase jõudluse. Juhtraua disain aitab kaasa sportlikule sõiduasendile, samas kui piduri- ja sidurihoovad on reguleeritavad vastavalt individuaalsetele vajadustele. Paigaldatud on Yamaha kolmanda põlvkonna käiguvahetuse kiirsüsteem, mis võimaldab käigu üles- ja allavahetust ilma sidurita, tagades sellega käiguvahetusel veelgi paremat jõudluse. Kerged valualumiiniumrattad on kaetud Bridgestone Battlax Hypersport RS11 rehvidega, et tagada ülim kontakt ja haardumine.
Sõiduandmete analüüsimine Y-TRAC-iga
Rakendus Y-Trac suurendab Supersporti kogemust, võimaldades juhil oma rajasõitu ja sooritust parandada tööriistade abil, mis on tavaliselt saadaval ainult professionaalsetele võidusõitjatele. Võidusõidust tuletatud rakendus Y-Trac pakub võimalust analüüsida sõiduandmeid professionaalse taseme tehnoloogiaga kõikidele sõitjatele, algajatest kuni professionaalideni.